East West Home Best! - Reisverslag uit Streefkerk, Nederland van Laura Reijm - WaarBenJij.nu East West Home Best! - Reisverslag uit Streefkerk, Nederland van Laura Reijm - WaarBenJij.nu

East West Home Best!

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Januari 2014 | Nederland, Streefkerk

Ik lig nu heerlijk in mijn eigen bedje met een dikke pyama, verwarming aan en mijn favourite roze fleece kleedje..:) Ow wat is het fijn maar ook vreemd om weer thuis te zijn...

Na een voorspoedige reis zijn we vanmorgen rond 5 uur geland in Brussel en werden we opgewacht door onze ouders en zus en broertje..:) Natuurlijk een zeer fijn weerzien, ook zo in de vroege morgen...

5 maanden lang had ik in gedachten voor deze allerlaatste blog de meeste inspiratie te hebben, me in het vliegtuig te realiseren wat voor bijzondere maanden ik achter me heb liggen en hoeveel ik er geleerd heb… Hmmmm eerlijk gezegd leef ik in een grote roes, zonder inspiratie, vanaf gistermiddag toen we ons huis in Cape Point hebben verlaten..
Cape Point wat klinkt het ver weg, maar wat heb ik er mooie herrineringen aan.. Jaa ook al realiseer ik me nu even niet zo goed dat het allemaal nu echt voorbij is en dat het leventje in Nederland weer normaal zal worden, maar het waren hele bijzondere maanden..

Plannen maken ben ik erg goed in, maar ze ook werkelijk uitvoeren iets minder.. Een plan maken om een buitenland stage te doen en dan wel in Gambia klonk natuurlijk allemaal als een grote uitdaging, maar om dat dan ook te realiseren.... Jaa als ik terug kijk heb ik vaak gedacht van te voren, ow waarom heb ik dit gekke idee toch in m’n hoofd gehaald, en zeker wel eens op het punt gestaan het allemaal op te geven en gewoon ‘vertrouwd’ thuis te blijven..
Maar nee, niets van dit alles heb ik opgegeven en ow wat ben ik daar blij om, Gambia een landje waar je natuurlijk aan dingen kunt irriteren, maar ook een landje waar je van zoveel dingen kunt gaan houden..
We hebben in deze maanden zoveel mogen zien, van het hele land, gezien hoe het is om echt arm te leven en hoe goed we het hier in het westen wel niet hebben, en ow wat kon ik op het begin klagen over het eten enzo, ach achteraf gezien heb ik niets te klagen en hadden we het heel erg goed...
Nee, deze maanden had ik dit nooit willen missen en zou ik iedereen die de kans nog krijgt het zo aanraden, ik kan het nu heel stoer zeggen, 5 maanden zijn zo voorbij en je krijgt er zoveel voor terug!
Ik heb ook enorm genoten van support die ik van jullie kreeg, de enthousiasme op m’n blog’s e.d. ik heb het enorm gewaardeerd..
Dit was het dan 5 maanden Gambia samen met ‘Jacky’, lachen, huilen, flink genieten of er juist even helemaal door heen zitten we hebben het allemaal door staan en niemand kan dit ooit meer van ons afnemen!

Tienduizend redenen tot dankbaarheid!!

  • 30 Januari 2014 - 12:01

    Jantine:

    Hoppa, een blog vanuit je tenen hoor! :)
    Fijn dat je er weer bent!
    (Zo kben net weer wakker)

  • 30 Januari 2014 - 16:02

    Peter & Gerda Berk:

    Hoi Laura,
    Welkom in Nederland.
    Ook wij zijn ontzettend blij dat het zo een mooie ervaring is geweest.We zijn er ook een "klein beetje"
    medeplichtig aan.Gelukkig is het goed gegaan, en hebben jullie er een hoop vrienden en ervaring bij!
    Heerlijk weer in je eigen bedje zonder klamboe en Jacomijn.

    We wensen je veel succes met je verdere studie, en we zien elkaar hoop ik nog een keer om toch nog wat bij te kletsen.

    Groetjes Peter en Gerda

  • 31 Januari 2014 - 11:18

    Oma Mourik:

    Goede morgen Laura ,wat hen ik genoten van je verhalen ,maar wat was het echt weer een echte knuffel van jouw !
    Geniet weer in Steefkerk !
    gr. Oma

  • 31 Januari 2014 - 14:08

    Annemarie De Wit:

    Hoi Laura,
    Welkom thuis in Nederland! Wat een mooie levenservaring in vele opzichten.Maar ook wat heerlijk om weer in je vertrouwde omgeving gezond en wel terug te zijn. Je zal vast flink moeten acclimatiseren. We hopen je snel weer in het echt te ontmoeten!
    Groetjes, oom Hans, tante Annemarie, Jelle, Lotte en Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 984
Totaal aantal bezoekers 39712

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk India

02 September 2013 - 30 Januari 2014

Stage Gambia

Landen bezocht: