Reizen reizen en nog eens reizen... - Reisverslag uit Delhi, India van Laura Reijm - WaarBenJij.nu Reizen reizen en nog eens reizen... - Reisverslag uit Delhi, India van Laura Reijm - WaarBenJij.nu

Reizen reizen en nog eens reizen...

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Juli 2014 | India, Delhi

Ik heb weer veel te vertellen en laat ik maar met vrijdag beginnen, vrijdagmorgen vroeg was het voor het eerst tijd om het drukke chaotische Delhi te verlaten en richting Agra te gaan, waar de Taj Mahal zich bevindt.. Toen we Delhi uitkwamen keek ik al echt m'n ogen uit, dit land heeft zulke grote verschillen qua arm en rijk, dit zie je ook in de stad, maar net buiten de stad zie je nog meer dat ze suuuper snel aan het ontwikkelen zijn, er worden honderden en dan ook echt honderden flats daar gebouwd, ik vraag me af hoe ze deze allemaal kunnen vullen, maar ze hebben grote verwachtingen, want je bouwt die flats niet voor niks.. Ben benieuwd hoe het er hier over een paar jaar bijstaat...

Maar goed op naar Agra, een reis van 5 uur in de bus, aardig goed te vertoeven, in Agra aangekomen verbleven in een voor Indiaanse begrippen super goed hotel, heerlijke warme douche, tv op de kamer etc.. Puur genieten..;) Die middag verder niet heel veel gedaan, de planning was om de volgende ochtend de zonsopkomst te zien bij de Taj Mahal...
Maar lees vooral goed: was... Door een stom misverstand hadden mn Mexicaanse kamergenoot en ik begrepen dat we 5.50 bij de bus moesten zijn, dit bleek 5.15 te zijn, even naar het engels vertalen en je begrijpt het misverstand, heel stom iedereen zat zeer chagerijnig op ons te wachten en waren dus uiteindelijk te laat voor de zonsopkomst...... Stom stom stom, maar het was nog steeds ongelovelijk mooi! Natuurlijk de nodige foto's gemaakt... Toen de gids de 7 wereld wonderen opnoemde, waarvan Taj Mahal er dus 1 is, bedacht ik me zo dat het geen gek idee was om de andere 6 ook op m'n bucket list te zetten...;)

Na de Taj Mahal was het tijd om afscheid te nemen van een deel van de groep,zij gingen naar het een andere stad iets zuidelijker en wij naar het hoge noorden.. Jammer maar niets aan te doen, we gingen met z'n 6'en terug naar Delhi en dus weer 5 uur in de bus..

In Delhi aangekomen was het tijd om de spullen in te pakken en het huis daar gedag te zeggen om naar het noorden te reizen..
We zouden met een nachttrein naar het Noorden gaan, en ik scheet echt 7 kleuren voor deze reis, het zijn dus speciale treinen met allemaal kleine hokjes met ieder 8 bedden in en op elkaar gestapeld soort van, ik was zo bang dat m'n spullen zouden zijn verdwenen de volgende morgen, of dat ik te laat was om uit de trein te stappen ofzo... Het hatelijke is ook dat we heel de dag worden aangestaard door iedereen hier, blanken zijn hier vrij bijzonder en we worden dan ook heel de dag gefotografeerd door omstanders, heel irritant. En daar sta je dan op treinstation om 10 uur ’s avonds niet goed wetende wat je moet, waar het stinkt naar pis e.d. en iedereen op de grond ligt... BRRRRR...
Maar goed, gelukkig verliep de reis goed, eerst 1.5 uur met de auto door Delhi naar het treinstation, toen dus 9 uur op een gammele nachttrein waar ik de nacht heb doorgebracht op een zeer pijnvolle bedje en daarna 4 uur slingeren door de bergen... Al met al in die dagen heel wat uren reizend doorgebracht..
Maar het was de moeite waard!

We zitten op 1200 meter hoogte helemaal tussen de bergen, prachtig uitzicht. Het enige jammere is dat het regenseizoen z'n sporen meer nalaat dan ik had verwacht, het is eigenljk altijd bewolkt en er is al heeeel veel regen gevallen in de afgelopen dagen hier.. Maar ja, dat moet ik maar voor lief nemen.. Het huis is goed, de maaltijden zijn ook top, en alles is super goed georganiseerd..
Ik dacht dat het verkeer in Delhi gevaarlijk was, nou door de bergen crossen als een gek op van die smalle weggentjes is ook niet erg veilig, maar goed ik leef nog..;)
Iedere morgen worden we gewekt door de aapjes die op ons raam tikken, ze zijn nogal angstaanjagend, bijzonder idee, maar erg relaxed wakker worden is het niet..
Owja een beetje jammer is dat we geen douche hebben, maar ons moeten redden met een emmer warm water die we buiten moeten halen, en ons daarmee kunnen wassen, duuus...;)

Vandaag zijn we begonnen met vrijwilligerswerk, ’s morgens werk ik samen met een Engels meisje ( met een fantastisch Brits accent, zoals miss bouquet;)) op een schooltje, de kinderen hebben nu nog vakantie dus zijn het soort van extra lessen, maar eind van deze week schijnen de scholen weer te starten dus dan gaan we lessen met de docent samen geven.. We nemen dit werk soort van over van twee andere nederlandse meiden die deze week weer naar huis gaan, dus we kunnen nog niet zoveel doen en moet nog beetje gaan lopen, maar de kinderen zijn erg leuk en enthousiast, en ik heb m’n hersenen weer moeten gebruiken voor het hoofdreken, ook nooit verkeerd..
’s Middags mag ik samen met het Engelse meisje en een zweeds meisje Engelse lessen geven. Dit zijn vrijwilige lessen voor meisjes, die verschillen tussen de 8 en 14 jaar, leuk maar best nog ingewikkeld als je eigen Engels niet op en top is, maar ook voor mij erg leerzaam, en ook deze groep is zeer enthousiast...

Het was weer een flink vermoeiende dag met veel nieuwe indrukken, tijd om weer m’n bed in te kruipen en langzaamaan krachten te verzamelen voor komend weekend: de bergen in..... We zullen zien wat dat wordt!

Jullie horen wel weer van me, en trouwens voor de geintereseerden bij het eerrdere reisverslag heb ik ook wat foto’s kunnen plaatsten ..

Groetjes!

  • 29 Juli 2014 - 19:28

    Jantine:

    Haaj lausie,

    Leuk om te lezen! Whaha die aapjes super grappig!
    (Is zal niks zeggen over je slimme actie van zonsopgang:))
    Zo'n school is wel leuk zeg!! Spannend hoe dat gaat lopen!
    Succes! !
    Kus uit Corfu!

  • 29 Juli 2014 - 19:32

    Marieke:

    Laura het klinkt suuper leuk!! ik wil ook naar India ! Fijne tijd daar honey!

  • 29 Juli 2014 - 21:33

    Oma Mourik:

    Hallo Laura

    Wat een spannend verslag weer en de foto´s maken het helemaal af !!

    gr. Oma

  • 08 Augustus 2014 - 14:13

    Annemarie De Wit:

    Hi Laura, vandaag je vakantieverhalen gelezen (hadden vakantie). Weer heel anders dan Gambia, maar weer heel speciaal wat je mee maakt. Veel plezier en succes met het vrijwilligerswerk en doe voorzichtig1
    Groetjes, de Witjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 39715

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk India

02 September 2013 - 30 Januari 2014

Stage Gambia

Landen bezocht: