Nog 6,5 week en dan... - Reisverslag uit Streefkerk, Nederland van Laura Reijm - WaarBenJij.nu Nog 6,5 week en dan... - Reisverslag uit Streefkerk, Nederland van Laura Reijm - WaarBenJij.nu

Nog 6,5 week en dan...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Juli 2013 | Nederland, Streefkerk

De temperaturen beginnen in Nederland al behoorlijk op te lopen, ach genieten jullie er maar van voor je het weet regent het hier weer pijpenstelen..
Voor mij is het pas een voorproefje op de 5 maanden zon en warmte die gaan komen...:)
Want over 6,5 week gaat het dan dus echt gebeuren.
Maandag morgen 2 september om kwart voor 11 hopen we op te stijgen (met een toegestane 58 kilo bagage:):)) in Brussel om na 6 uur (tijdsverschil van 2 uur dus daar rond 14.45) vliegen aan te komen op Banjul airport in Gambia. Om daar dan voor 5 maanden te blijven en stage te gaan lopen bij een Voedingscentrum.

Iedereen vraagt: "Heb je er zin in?". Het antwoordt wat volgt klinkt nooit zo enthousiast, ik vind het wel leuk, kijk er naar uit, maar 5 maanden, om precies te zijn 150 nachtjes, weg van alles en iedereen is best wel even slikken.. Ik kijk er dus zeker wel naar uit, maar het blijft wel een hele lange tijd..

De precieze werkzaamheden zijn nog lastig te vertellen. Het maken van een stageplan is vrij lastig als je niet weet wat voor instantie je werkelijk aantreft. Dus dat wachten we maar af tot dat we daar zijn..
Ben je benieuwd naar de stageplek? Kijk dan eens op www.nana.gm
Het voedingscentrum is een landelijke organisatie die verbonden is met de regering. Op dit moment werken ze aan een 5 jaren plan van 2010-2015 om de ondervoeding in Gambia te verminderen. Het is een zeer grootschalig project waar men 26 miljoen dollar aan besteed, dus niet zomaar iets..
Als het goed is gaan wij meewerken aan dit project wat weer allemaal verschillende onderdelen heeft. Aan het begin van de stage hopen we met een stagebegeleider een stageplan te maken voor de komende 5 maanden

In Gambia gaat alles net ff een tikkeltje anders dan hier, onze verblijfplaats bijvoorbeeld is tot nu toe nog onbekend, in Nederland zou dit al maanden van te voren geboekt moeten worden, maar ach nee hoor, zoals de Gambiaanse arts die een verblijfplaats voor ons wil regelen zo mooi citeerde: "don't have two minds with the help of God, all will go as plan".
we hebben immers nog 6 weken de tijd, dus doe maar rustig aan wordt allemaal wel geregeld..
Ach ik wen er maar vast aan, dit zal ik nog wel vaker tegen komen in Gambia, wat vandaag niet gebeurt doen we toch gewoon lekker morgen... Best wennen voor een deze controlfreak..:)

Het enige wat al compleet is, is m'n 'Gambia garderobe' (ook erg belangrijk natuurlijk) lange jurken, zomerse kleding e.d. zijn in grote getalen in huis, dus die 58 kilo bagage die mee mag, wordt makkelijk gevuld!:)

Op dit moment verder weinig meer te melden, hopelijk heb ik in Gambia straks goed de mogelijkheid om blogs te plaatsen en kunnen jullie als jullie interesse hebben zo mijn werkzaamheden e.d. volgen.

Voor nu geniet ik nog even een paar weken van alles en iedereen hier in Nederland!

• 19 Juli 2013 - 00:12

Renske:

Awesomeeee! Niet voor een afscheidsfeestje!

• 19 Juli 2013 - 06:57

Erika:

Jaaa, je eerste blog! Gelukkig hoef je niet ook nog allemaal echte boeken mee te sjouwen!

• 19 Juli 2013 - 09:21

Hanna:

Ha Laura!

Ik vind het heel leuk voor je! Geniet van je Afrika avontuur! Ik weet hoe leuk het is en de mentaliteit van de Afrikaners is echt een hele mentaliteit om lekker ontspannen te blijven... Natuurlijk niet in alle gevallen, maar vaak wel... Ik bedoel als je geen examens, werkstukken en ander schoolwerk zal moeten doen....

Gods zegen bij de voorbereidingen en je verblijf in Gambia!

Mocht je in de buurt zijn, je bent altijd welkom!!!!!

Liefs, Hanna

• 19 Juli 2013 - 09:53

Joëlle:

Leuk om te lezen Lau! Ben benieuwd naar de verhalen die gaan volgen! Succes en plezier met de komende weken van voorbereiding:)!

• 19 Juli 2013 - 20:39

Oma Mourik:

Hallo Laura

leuk dit al te lezen ,wel spannend hoor een kleindochter zo ver weg !!!

Heel veel sterkte met de voorbereidingen !!!!
    Oma

• 20 Juli 2013 - 23:54

Je Grote Zus:

Ja Lausie...
    Nachtjes aftellen!
    Vrijdag was iig een lekker voorproefje op het strand he:)

Maar nu ben je nog lekker even hierrr!!
    whiehoeeeh!:)