Kotsend door de straten van Banjul.. - Reisverslag uit Bakau, Gambia van Laura Reijm - WaarBenJij.nu Kotsend door de straten van Banjul.. - Reisverslag uit Bakau, Gambia van Laura Reijm - WaarBenJij.nu

Kotsend door de straten van Banjul..

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 September 2013 | Gambia, Bakau

Ik kan het nu heel cool vertellen, maar gisteren voelde ik me heel wat minder..
Gisterenmorgen gingen we naar de hoofdstad van Gambia, Banjul.. Om een kijkje te nemen in de diabeteskliniek bij het belangrijkste ziekenhuis van heel Gambia.. Toen we naar de auto gingen kregen ik al een behoorlijke klap van verschil van temperatuur van binnen en buiten, nog niet veel gedronken dus dat zal het wel wezen.. Flink wat water gedronken en het ging weer beter..
Ik bleef me wel wat lichtjes voelen, na een kort bezoek aan de kliniek, wat wel indrukwekkend was.. Als je door zo'n ziekenhuis loopt is je grootste wens daar nooit terecht te komen, het is niet meest comfortabel, hygiënisch etc..

Maar goed na een korte wandeling door de stad, ging ik me steeds slechter voelen.. We moesten even wachten ergens, en het werd steeds erger, zakte bijna in elkaar en alles werd zwart.. Nog meer water en het ging wel weer..
Toen de straat op voor wat 'frisse lucht' maar dat deed me niet veel goed voor ik er erg in had kwam al het water en brood er van die dag er op straat uit.. (ik zal details besparen;))

Het luchte behoorlijk op, al snel kwam de driver om ons weer terug te brengen naar the NaNA.. Daar aangekomen hetzelfde riedeltje, alles kwam eruit..
We kregen gelukkig vrijaf en gingen dus maar snel naar huis, bed ingekropen en ja als je je dan zo ellendig voelt en in je bedje ligt wens je het liefst thuis te zijn en als een klein meisje verzorgt te worden door moeders, gelukkig zorgde Jacomijn goed voor me en knapte ik langzamerhand weer op..

Hmm mijn lichaam is waarschijnlijk nog niet helemaal gewend aan het eten van hier.. Vandaag het voorzichtig aan doen met wat crackers, bouillon en water..

Ach hebben we ook weer meegemaakt, hoop dit niet al te veel meer mee te maken...

  • 10 September 2013 - 13:28

    Annemarie:

    Ach lausie toch. Vandaag wel weer gewoon aan t werk?
    Ja waarschijnlijk wel anders zou je geen verslagje plaatsen;-)
    De foto's van gister waren trouwens heel leuk, en idd wat een schatje is dat meisje.
    Beterschap! lfs Anne

  • 10 September 2013 - 17:22

    Laurens En Tina :

    He bah! Snel beter worden hoor!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 39742

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk India

02 September 2013 - 30 Januari 2014

Stage Gambia

Landen bezocht: